Skiagraphy

اطلاعات به روز رادیولوژی

Skiagraphy

اطلاعات به روز رادیولوژی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

5 عامل برتری CTLM نسبت به ماموگرافی معمولی 

میکروکلسیفیکاسیون ها ذرات بسیار کوچک کلسیم داری هستند که ممکن است در بافت سینه رسوب کنند . رسوب این ذرات اولین نشانه های شروع توده است ، این توده ممکن است خوش خیم یا بدخیم باشد . دستگاه ماموگرافی به منظور بررسی همین موضوع ساخته شد .

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۰۰
Skiagraphy admin

با آناتومی...

سلام بچه ها

بازم با یک با آناتومی دیگه در خدمتتون هستیم.انتقاد و پیشنهادهای خوبتون رو از ما دریغ نکنید و بهمون کمک کنید تا کارمونو هرچه بهتر بتونیم ادامه بدیم.

خب حالا دیگه بریم سراغ بازو...

بازو از #یک استخوان به نام #هومروس تشکیل شده. هومروس که جزو استخوان های بلند بدن محسوب میشه یک تنه و دو انتهای پروگزیمال و دیستال داره.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۴۱
Skiagraphy admin

با آناتومی...

کلاویکل

ترقوه از استخوان های دراز بدنه و عکس همه ی اونها به  صورت افقی قرار گرفته.شکلش هم شبیه s و بالای اولین دنده قرار گرفته و قسمت جلویی کمربند شانه ای رو تشکیل میده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ شهریور ۹۷ ، ۰۶:۲۶
Skiagraphy admin

رگ نگاری یا آنژیوگرافی نوعی تصویربرداری پزشکی است که برای تشخیص پاتولوژی فضای داخلی رگ های خونیLumen با تزریق ماده ی رادیواکتیو) حاجب(  به رگ خونی و با استفاده از تکنیک های اشعه ایکس مانند فلوروسکوپی، انجام می شود. این روش نخستین بار توسط یک پزشک پرتغالی به نام" آنتونیو إگا مونیش" برای تشخیص برخی از بیماری ها ی مرتبط با سیستم اعصاب مانند تومور، به کار گرفته شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۵۱
Skiagraphy admin

#با_آناتومی...

اسکاپولا

کتف استخوان پهن و سه گوش کمربند شانه ای است که در قسمت پشت و بالای قفسه ی سینه بین دنده های دوم تا هفتم قرار میگیرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۴:۱۱
Skiagraphy admin


اصول ماموگرافی:

میزان ابتلا به سرطان سینه در جهان در حال افزایش است. در ایالت متحده از هر ٨ زنی که به سن ۵٩ سالگی می رسد، یک نفر به این سرطان مبتلا می شود. سرطان سینه یکی از معمول ترین و شایع ترین سرطان های تشخیص داده شده دربین زنان می باشد، معمولا مرگ و میر ناشی از سرطان سینه در سنین ۵١تا ۵۴ سالگی دیده شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۷ ، ۲۰:۵۲
Skiagraphy admin

با بلند شدن صدای آژیر فرصت محدودی برای فرار از دست راکت های هوایی دارید اما اگر به جای بمب های معمولی بمب اتم باشد

چطور ؟!

در مدت 10 ثانیه حدود 140 هزار نفر در هیروشیما و 74 هزار نفر در ناکازاکی از بین رفتند اما در طول 60 سال بعد از بمباران صد ها هزار نفر در این دو شهر در اثر عوارض بعد از بمب آسیب دیدند!!

تغییرات ژنتیکی و جهش های کروموزومی سبب بیماری و یا کشته شدن این تعداد بعد از بمباران شده است .

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۷ ، ۰۸:۲۴
Skiagraphy admin

امروزه به دلیل وجود بیماری های مختلف دهان و دندان وبرای سهولت کار دندانپزشکان برای تشخیص و یافتن راه درمان ، دستگاه و روش های پیشرفته و سودمندی وجود دارند که در گذر زمان اکثر کلنیک ها و بیمارستان ها به آنها مجهزشده اند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۵۸
Skiagraphy admin

سنجش تراکم استخوان:

تراکم سنجی استخوان یا دانسیتومتری روشی است که با استفاده از آن می توان محتویات معدنی استخوان را اندازه گیری کرد و از این طریق به سفتی و درجه محکم بودن استخوان های بدن پی برد.

از ابتدای تشکیل جنین تا حدود ٢٠ سالگی ، کلسیم در استخوان ها رسوب می کند تا در نهایت استخوان ها کاملا متراکم می شود و در تعیین میزان ریسک شکستگی استخوان بسیار کارآمد است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۲۱
Skiagraphy admin

Pet scan  یا( positron emission tomography) به معنی توموگرافی انتشار پوزیترون که اولین بار درسال ۱۹۷۵ در دانشگاه واشنگتن در سنت لوییس  توسط مایکل فلپس اختراع شد یک تصویر برداری پزشکی هسته ای سه بعدی و تصویر رنگی از فرایندهای عملکردی درون بدن انسان است که پزشک برای تشخیص بیماری ، میزان توسعه بیماری در بدن و دیدن چگونگی مراحل پیشرفت در درمان بیماری استفاده می کند. از pet scan معمولا برای تشخیص سرطان، بیماری های قلبی،اختلالات مغزی از جمله مشکلات سیستم عصبی مرکزی و آلزایمر استفاده می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۷ ، ۱۵:۰۵
Skiagraphy admin



به منظور شبیه سازی بدن انسان فانتوم های انسان نما معرفی شدند . این فانتوم ها در زمینه ی آموزش به تکنسین ها و برای تحقیق و پژوهش مورد استفاده قرار می گیرند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۴ شهریور ۹۷ ، ۱۱:۱۴
Skiagraphy admin